Veni vidi vici - avagy Róma Verde szemmel


Előre jelzem, ez egy igazán terjengős poszt lesz...

Akinek elég belőlem (megértem) egy néhány sor, akkor csak annyit, hogy imádtam.

Most éppen ott akarok élni!

Igen, itt épp megérkezünk. 25 fok, pálmafák. Itthon esett, ugye?




  
Nem Volt nálunk rántott húsos szenya.. nem baj. Kinder bueno pont olyan jó Volt...
 Vigyorgok. Hogyne vigyorognék. Életem első Ristretto-ja.
Ez nyitotta a sort... Jesszus, hisz tudjátok, kávé függő vagyok... Nem tehetek róla, nem bírtam leállni...
Számtalan Ristrettot ittam...

Metró térkép. Itt még mi kis naivak azt hittük, hogy ezzel jók leszünk...
Jó, persze... Jók lettünk volna, de mi gyalogoltunk.
Becsülve olyan 120 km-t.
Igen.
Gyalog.
Őt haza akartam hozni. Zsebre csapva, felcsempészve a repcsire...

Épp elment volna egy közepes wizzair-es csomagnak.

És a színe! :D
Egy majdani házasságban reménykedő szingli pontosan tudja, hogy honnan AKARJA a jegygyűrűjét :D
 Fontos igazodási pont.
Spagna.
Nem nem spagetti, ahogy spiccesen sikerült egyszer ezt kérdezni. Ez a Spagna.
Spanyol lépcső, drágáim....
Igen, ezt is retusálják, pont mint a colosseumot, mint a Trevi kutat, mint minden utcát és templomot....
Mondom, vissza kell mennem, alig láttam valamit....
 Így van. Minden hajadon csajnak a szex és newyork óta kell egy Jimmy Choo.
De majd a következő fizuemelés után... Vagy az azt követő követő követő után.
Jójó... egyenlőre még él bennem a gyerek, nem kapkodom el azt a férjhez menetelt.
Első, de nem utolsó Pizza...
A "fehérmiaszar" Nem tudtuk a nevét, de minden út die vezet. Nem Rómába, higyjétek el, konkértan die, amiről a hülye utikönyv egy szót se szólt.
Szar utikönyv.
Keblemre öleltem a történelmet.
Az olasz rendőrök imádni valóak. Jönnek, lezárnak egy 8 sávos utat, aztán egyszercsak tovább mennek. Nem történik semmi. Csak úgy. Meg folyton fütyülnek, na nem csak úgy az életre, hanem úgy konkrétan a síppal is :D


 Van, aki Limoncello-zik, mi Pisztocselloztunk. A vendégszerető olaszok kishíján leitattak minket a sok kostolgatással és nem Volt képünk fizetés nélkül távozni, így vettünk egy abszurd zöld színű izét, ami elég sokáig utunkon kísért.
Utcahosszan állnak a robogók. A csajok nagyon vagányak, ahogy magassarkúba bőgetik a vespát..


Igen... az ott ez a zöld trutyi a szám felett.
A valóságan is az ablakba teregetnek imádott olaszaink.
Lehet nem egyértelmű, de itt épp a Colosseumot simogatjuk...


A pisztocsellonak meg jönnie kell velünk mindenhová...
Amúgy nem ittuk, csak párolgott a meleg miatt. Mondtam már hogy 25 fok Volt?
Pizza 2 és Peroni. Peroni a sörük. Isteni!
Kívánok a pénzdobás előtt. Mielőtt rákérdeznétek, beletaláltam a kútba!


Fagyi, vespa, alap.
 Szerintünk ez a következőt jelenti: Szadómazó álarcban csak szemüveges embereket lehet egy pohár vízbe fujtani, de csak ha öltönybe vagy és zenét hallgatsz, jó lesz a converse cipő is a fehér kesztyűhöz, de kalapot is kell hordani.
Hiába, nagy divat város ez, még a gyilkossághoz is van öltözködési Protokoll...


A szállásunkra készülök betörni. A jóbarát meg 10 perc kinlódás után se segít, hanem röhög és fényképez.
Én kijutottam, őt otthagytam.
 
Vatikán...

Lenyűgözött, a méretével, az emlékével, és mindennel, amit nekem jelent.
 
 Azt lehet nem mondtam, de turista főszezon Volt. Amint látjátok nem csak mi akartuk megnézni a Pieta-t.

Hogy Ti is lássátok, TÉNYLEG adtunk fel a szülőknek a Vatikánból képeslapot.
Nem szóltam róla, alig várom, hogy megkapják! :D
Bor. Az első olasz bor....
A lépcső nagyon fontos.....
... mert a 130 foka ellenére meg akartam mászni, és mint látjátok, megmásztuk, hátha van itt valami izgi...
... ez meg a pillanat, mikor rájövök, hogy SEMMI nincs a lépcsőn. Se jobbra, se balra, de még kilátás se...
... ráadásul lefele jövet ez a dög meg meg akart enni!


De van az a látvány, amiért bármennyit megéri melózni, gyalogolni, küzdeni....
És ha már küzdés. A jó barát akkor is röhög és fényképez, ha az ember lánya elgémberedett tagokkal éppen eltanyál a Colosseum lépcsőjén...


Na hol a hiba?


Őszinte Leszek: olasz piacot minden városba!
... ez meg itt az elfogyott pisztocsello
A kép nem örökíti meg, hogy ali 3 másodperc mulva egy robogós megpaskolva a fenekem hatalmas csáó bella-t rikkantott...


 

 Egyetlen olasz se tudott segíteni, hogy hol a Bocca della Verita. Hát ha ismeritek a legendát, asszem nem véletlen.
Még gyorsan csináltunk egy képet, hogy nekünk megvan a kezünk. Előtte.
 
 ... na szerintetek?!
Igen. TÉNYLEG 28 fok Volt!
Ez meg a metrójuk. Ki akar még panaszkodni a hármasra?


Jójó... a kávé mellett kissé Prosecco fan is lettem... Amig egyesek söröztek, én...
De csak kicsit.
Sokszor kicsit ;)
... és az én óriási méretem is higyjétek el, teljesen eltörpül Rómában...
Minden monumentális, nem adja vissza semmi...
Azt lehet még nem mondtam, de olaszoknál se fogok vezetni.
Ez a sávok nélküli körforgalom, 9 rendőr irányítja este....
Teljes káosz.
Muszáj Volt megnéznem, hogy ellátok-e hazáig. Ennek hangot is adtam, erre mögöttem megszólalt a Magyar srác, hogyha ellátok, akkor ő költözik die, mert az anyja azt mondta, hogy fiam csak úgy hogy mindig lássalak :D
talán nem kellenek szavak....
 

 

 a kép címe az is leheten, hogy húzd be jobban a hasad, de valójában, ez egy hatalamas köszönjük kép az égieknek, hogy ottlehettünk...
A reptéren mindenki állt, csak mi estünk össze, fájó teljesen lezsibbadt lábbal, zsongó aggyal, túl csordúlt lélekkel...
Ezer hála és köszönet az Égieknek, a Sorsnak, a Barátoknak, a Szeretteknek, a Családnak, a Mindenkinek, hogy die eljuthattam...
 
Rómát látni, és meghalni....
 


Megjegyzések

  1. Ez jó volt... Élveztem minden sorát és a képeket. :-)

    VálaszTörlés
  2. Imádtam. Jó volt látni Rómát Verde-szemmel.

    VálaszTörlés
  3. Az a "fehérmiaszar" a Viktor Emánuel emlékmű. Iszonyatos és tényleg minden út hozzá vezet. Nem létezett, hogy egy nap ne "botoljunk bele" (néha többször is). Bezzeg a Villa Borghese kimaradt. Tehát nincs mese, Rómába vissza kell menni. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk az is megvolt :D De a Sixtus-kápolna nem, szóval muszáj visszamenni

      Törlés
  4. Király! Vittor Emanuel emlékműről az a legenda járja, hogy fel akarták függeszteni Róma bombázási tilalmát annyira, hogy ezt "véletlenül" eltalálhassák.

    VálaszTörlés
  5. Mármint hogy az olaszok akartak megszabadulni tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Köszi!
      Mondjuk tényleg durva, hgoy hiába néztük az útikönyvbe, még csak nem is említette, és itthon se találtuk, pedig egyfolytába ott kötöttünk ki.
      De a tetejéről este pazar a kilátás, és ennyit a védelmében el kellett mondanom :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Ne kímélj, kibírom

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fehér ing

a csempész süti