Most akkor mit is jelent az a bizonyos szó?!

Szeretlek.


Ha én azt mondom, "szeretlek" akkor én ezalatt az értem, hogy tiéd az időm, az energiám, a pénzem, a simogatásom, minden lehetőségem, megértésem, a törődésem, az aggódásom, a gyengédségem és mond, mit tehetek érted, hogy Neked jó legyen.

A "Múlt"ban valaki szerintem szinte betegesen nem mondta hogy szeretlek. Én azzal vádoltam, hogy félt az elköteleződéstől, ő pedig egészen más értelmezést adott a szónak. Amit értettem, de mivel én nem ezt érzem, és meglehetősen régen "zaklattak" azzal, hogy ilyeneket mondajanak nekem, így konkrétan pszihés problémának éreztem nála.


Erre most....

Pár napon belül pontosan ezzel találkoztam, két különböző pasi mondta, hogy "szeret".

Na most... Pont nem azt érzem, amit én gondolok, amikor a szót tudatom, sőt! Az egyik esetében inkább azt érzem, hogy

szeretlek, ezért az enyém az időd, az energiád, a simogatásod, minden lehetőséged, a megértésed, a törődésed, az aggódásod, a gyengédséged és mond mit teszel értem ezért, hogy Nekem jó legyen.

Gondolom feltűnt a különbség... Ehhez jön még a nyomás és a kényszer, hogy viszont mondjam. Én nem dobálózok ezzel a szóval. Én ha valakinek mondom, írom, komolyan gondolom. Legyen az barát, testvér, szerelem, nő vagy férfi. Bárkinek mondom, én akarok adni Neki és nem azt várom el, hogy nekem adjanak.... csak mert szeretek...

Most komolyan. Hülye hasonlat, de rohadtul örülhet a disznó is, mikor azt mondják neki, hogy szeretem a sonkát.

Vagy bennem van elromolva valami, vagy a világban....



Megjegyzések

  1. Ezt egy kicsit gondold át! Ha így lenne, nem szerethetnél több embert (nem a szerelem szót használtam), mert ez kizárólagos kapcsolatot eredményez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem sok embernek mondtam eddig, hogy szeretem (de jellemzően nem csak egynek, és nem csupán szerelmi helyzetben.) És igen, azoké "az időm, az energiám, a pénzem, a simogatásom, minden lehetőségem, megértésem, a törődésem, az aggódásom, a gyengédségem és mond, mit tehetek érted, hogy Neked jó legyen." Ez olyan szép összefoglaló, hogy a lélegzetem is eláll.

      Bírlak, Verde! Bírlak, Perenne! (Eddig nem mondtam, de hát tudod, működik nálam a blogemlékezet :)

      Törlés
    2. Hát... nem változott a véleményem :) Szerintem nem jelent kizárólagosságot. Mert igazán szeretni, és szeretve lenni szerintem olyan erőt és energiát ad, amiből csak több jut mindenkinek. Van az a mondás, hogy a szeretet a kifogyhatatlan kút. Persze, racionálisan lehet mondani, hogy priorizálni kell, de ez is megoldható. Én legalábbis mindig megoldott. Asszem. ;)

      Törlés
    3. Ok.Persze az enyém sem, mert ha rangsort kell felállítanom (kényszerből), akkor a második helyezetté már nem leehet minden erőm, figyelmem, anyagi lehetőségem. És lesznek az életednek időszakai, mikor egyszerűen nem lesz erőd adni, nem mert másé a prioritás, hanem a magad túléléséé. És ettől sem lesz kisebb az a szeretet.

      Törlés
    4. De amire lehetőséged van, azt akkoris megteszed, nem? Nyilván néha kell a túlélésért az önzés, de ha szeretsz valakit...Szóval szerintem, ami tőled tellik, (ha az annyi hogy zoknit párosítasz a kisfotelben) akkor megteszed.

      Törlés
    5. Pontosan ide akartam eljutni. Nem a "tiéd mindenem", de a lehetőségeimhez képest mindig melletted állok és számíthatsz rám. Ez a maximum. Többet ígérni nem etikus, még akkor is, ha sokszor tudunk többet is adni.

      Törlés
    6. szerintem a "minden lehetőségemben" ez benne van ;)

      amúgy szerelem legalább annyiszor nem etikus ahány zseniális csöpögős sírós regényt írtak róla. Igen, persze szerelem nem szeretet. De a szeretet sem etikus. Etikusnak lenni... hmmm... etikus az agy, a szív heves ;) szerintem.

      Törlés
    7. Nem a szeretet és/vagy a szerelem etikus, hanem az ember. De az etika szerepe fontosságának felismerésére még van 20-30 éved. Addig a szerelem maga talán fontosabb(nak tűnik) ;-)

      Törlés
  2. Jó pár éve hallottam a TV-ben Popper Pétertől a szeretetről. Azóta persze youtube-n szerencsére megtalálható ez a részlet is. https://www.youtube.com/watch?v=MT0NRgILRWc

    fiz - blogom már nincs, így csak így írom alá. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen... Ez egy zseniális összefoglaló. Köszönöm, hogy megmutattad!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Ne kímélj, kibírom

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ex-APK

180 fok

Fehér ing