A zifjúpár

A jelenséggel jellemzően szülő falumban találkoztam először, kicsit örültem is, hogy itt "Naffaluban" nem így megy. Mármint ez a "zifjúpár" jelenség. De persze itt is simán jelen van...

Valahogy úgy lehetne meg fogalmazni, hogy olyan társadalmi konvenciók szerint bőven házasulandó korban lévő egyének újdonat-új kapcsolata, mely a környezet egyöntetű jóváhagyásával halad eme szent kötelék felé, és mivel ez egy cél és elérendő, ezért önzők, és ebben még támogatásra is lelnek, vagyis inkább elvárják.

Hmm.... Mert nekik, mint a "zifjúpár"-nak jár. Jár, hogy együtt legyenek, hogy több kaját ehessenek, hogy a nagymama előtt szedjenek a levesből, mert az asszonyka "egyencsak" hisz nem sokára biztos ketten lesz. Jár mindenféle segítség, kiváltság, pofátlanság. Mert ők most a saját életüket rendezik, a közöset. És ennek örüljünk és támogassuk, akár önfeláldozással akár erőn felül....

Ettől mindig rosszul voltam. A hátamon felállt a szőr. Mert miért? Mire fel ez a sok előny és kiváltság. Nekem ez... Értitek...

Én valahogy sose voltam a "zifjúpár". Nem vágytam a kivételezésre, nem kértem, és továbbra is megoldom úgy, ahogy eddig.

Én egyszerűen ezzel nem tudok mit kezdeni. Mert ők döntöttek és élik az életüket. OK. Hajrá. De miért élveznek előnyt?!

Valójában ez most becsúszott a jelenlegi életembe és dühös vagyok. És azért is dühös vagyok, mert támogató szerepet kéne játszanom, és türelmesnek lennem, de bakker nekem ez káros, és rossz. És persze már megint nekem kell dönteni, és kimondani, és én leszek a rossz amikor meg merem mondani, hogy lófütyinek is van vége, szevasztok!

Komolyan mondom, remélem rám fognak szólni, ha ennyire ostoba módon viselkedek.... REmélem soha nem ereszkedik rám az a bizonyos ragacsos rózsaszín kulimász, nem fog senki manipulálni, és amúgy is. Be lehet kapni. A tavalyi maradvány szaloncukrot. Pf.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ex-APK

180 fok

Fehér ing